SIGAS | Ste se že kdaj vprašali kaj se zgodi z vašo garancijo novega avtomobila, če ga predelate na


13 Dec 2012

Ste se že kdaj vprašali kaj se zgodi z vašo garancijo novega avtomobila, če ga predelate na plin?

Glede tega smo povprašali slovenske uvoznike vozil in izsledki raziskave so zanimivi, saj se le to lahko bistveno razlikuje od uvoznika do uvoznika.

3E821D40-4441-11E2-A8B4-E7A465B94067

Najbolj razumljivo in prijazno dejanje za lastnika novega vozila bi bilo, ko se uvoznik odloči, da v primeru predelav ali vgradnje dodatnih naprav v vozilo, osnovna tovarniška garancija velja naprej. Torej tovarniška garancija pa ne zajema odprave posledic napak, ki so nastale zaradi predelav ali dodatnih naprav v vozilu – za kar mora pač poskrbeti vgrajevalec le tega. Takšno ravnanje lahko v Sloveniji pričakujete pri znamkah BMW, Chevrolet, Hyundai, Kia, Nissan, Mitsubishi, Mazda, Volvo, Opel in Toyota. Chevrolet pri tem le dodaja, da ne priporoča vgradnje plinskih naprav v njihova vozila.


Pri Fiatu (tudi Alfa Romeo, Lancia, Chrysler, Dodge in JEEP) pa recimo navajajo, da bi morala stranka za vgradnjo pridobiti soglasje proizvajalca oziroma zastopnika, ta sprememba na dotičnem avtomobilu pa se potem zabeleži tudi v sistem. Garancija se po takšnem postopku tudi obdrži. Pri Fiatu, kot tudi ostalih zgornjih znamkah koncerna še dodajo, da se v primeru okvar na motorju vedno ugotavlja kaj je vzrok. V kolikor je vzrok za okvaro plinska naprava jo rešuje oziroma plača tisti, ki je napravo vgradil.

21409CD6-FC0A-11E1-993D-56C165B94067


Sadko Mezgec, odgovoren za odnose z javnostmi za znamki Citroen in Peugeot v Sloveniji je navedel za njihov primer: “V garancijski knjižici v poglavju Dveletna pogodbena garancija v točki Posledice popravil je jasno napisano, da garancija ne velja v primeru posledice popravil, preureditev ali sprememb, ki so jih opravili nepooblaščeni izvajalci, ter posledice vgradnje dodatne opreme, ki je ni odobril prozvajalec. Torej poglavje govori o dveletni pogodbeni garanciji in o pogojih, ko ta ne velja več. Nikjer ni govora o kakšnem omejenem obsegu ali kakšnih izjemah, saj je logično, da je vozilo kompleksen izdelek in medsebojnih vplivov raznih komponent in sklopov ni mogoče izključiti.” Nepooblaščenih posegov v svoje avtomobile ne dovoljujejo tudi pri znamkah Volkswagen, Audi, Seat, Škoda in Porsche.


Ford je medtem malce milejši, kot navaja Tina Kambič s Summit Motorsa: “Ford ne odgovarja za kakršna koli popravila ali zamenjave, ki so potrebna, kot neposredne posledice, če je bilo vozilo predelano na komprimirani zemeljski plin ali na utekočinjeni naftni plin brez odobritve Forda. To pomeni, da se pri tovrstnemu nepooblaščenemu posegu v vozilo izključi garancija. Obstajajo izjeme pri popravilih ali zamenjavah, kjer je jasno razvidno, da niso neposredne posledice, se v teh primerih lahko krijejo z garancijami (npr. zatikanje varnostnega pasu, luščenje gumba klimatske naprave, itd). V kolikor je vozilo tovarniško predelano na plin, česar na našem tržišču trenutno še ne ponujamo, ima veljavno osnovno Fordovo garancijo, z vso tehnično podporo in znanjem za vzdrževanje in popravilo le-teh.”


Pri slovenskem uvozniku vozil Subaru podpirajo lastno vgradnjo. V kolikor to sami storijo, garancija velja, sicer ne. Medtem, ko pri Renaultu in Dacii podpirajo le en homologiran sistem. Dodajajo, da morajo biti posegi v motor ali karoserijo opravljeni s strani homologiranega izvajalca, ki ima za vse posege potrditev s strani Renaulta.  Pogoji redne garancije Renault se tako ob vgradnji homologiranega plinskega sistema (Landi Renzo) in predpisanem vzdrževanju ne spremenijo. Tudi Honda in Mercedes-Benz zahtevata, da posege na vozilu opravi pooblaščen servis oziroma po navodilih proizvajalca, medtem ko v primeru vgradnje s strani distributerja neodobrene plinske naprave na kateremkoli servisu vozilo obdrži splošno garancijo na vse dele, na katere plinska naprava nima neposrednega ali posrednega vpliva (podvozje, elektromotorji, klimatska naprava,…)


DA3B1AB2-4440-11E2-9323-E7A465B94067

Najpogostejša tri vprašanja v zvezi s sistemom avto na plin pri novih avtomobilih smo postavili Dejanu Hočevarju, specialistu za tovrstne predelave pri podjetju SIGAS d.o.o.

Iztok: Kaj je najpogostejši strah, ko se nekdo odloči za predelavo? Kaj so največji pomisleki?

Dejan: Najpogostejši strah je, da bo plin eksplodiral. Svoje so seveda naredili tudi novinarji s svojim pisanjem: Razneslo plinsko jeklenko. Kar je napačno, plinske jeklenke ni še nobene razneslo, eksplodira lahko samo zmes plina in zraka, pa še to samo znotraj meja, karakterističnih za vsak plin ali ogljikovodik. Izven teh meja te zmesi ne morejo izgorevati same od sebe, ker je zmes z zrakom ali prebogata ali prerevna. Dober preizkus varnosti je naredil nemški ADAC in to objavil tudi na svoji spletni strani, s tem posnetkom potem pomirimo večino skeptičnih strank.


Iztok: Je kaj drugače pri novem avtomobilu z garancijo?

>Dejan: Pri novem avtomobilu, ki se predela na plin, je seveda vprašanje garancija. Nekateri proizvajalci garancijo priznajo, nekateri ne. Načeloma avto splošne garancije ne zgubi, se pa v primeru okvare motorja ugotavlja, če je za okvaro kriva avtoplinska naprava ali kaj drugega. Ravno za te namene in v izogib tovrstnim težavam imamo pri zavarovalnici sklenjeno zavarovanje, ki krije tovrstne škode. Vendar pa v vsej dosedanji praksi te zavarovalne police nismo rabili črpati, kar tudi pove o kvaliteti izvedbe. Dejstvo je, da če je avtomobil optimalno nastavljen in vzdrževan, do takih okvar ne prihaja.


Iztok: Koliko avtomobilov na leto predelate, ki so še v garanciji? Koliko ste jih do sedaj?

Dejan: Od naših začetkov leta 2004 je odstotek novih vozil, ki jih predelamo, okoli 20%, gledano seveda na celotno obdobje od leta 2004, ko smo avtoplin pripeljali v Slovenijo. Se pa ta odstotek seveda povečuje. S strani našega podjetja je bilo predelanih okoli 1200 vozil.


Vabljeni k ogledu testa v primeru nesreče z avtomobilom predelanim na plin (razlaga v nemškem jeziku, pripravil ADAC):

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=KYwERH1PpOk